ВИКОРИСТАННЯ ПРОЕКТНИХ
ТЕХНОЛОГІЙ У ПОЗАКЛАСНІЙ
РОБОТІ.
Позакласна робота з музики – це обов’язкова складова
частина навчально-виховного процесу школи. Вона проводиться паралельно з
хоровою і служить засобом розширення, поглиблення і вдосконалення знань,
здобутих учнями в школі. Її використання має бути оптимальним.
Працювати за темою «Метод проектів як засіб підвищення
навченості учнів на уроках музичного мистецтва» я почала ще в 2014 році.
Наслідком цього стали роботи дітей з
позакласної роботи «Педагогічна
скарбниця»: «Багатогранність музичних творів» (використання компаративного
метода при вивченні музичних творів). «Сучасне
спілкування з Леонтовичем», «Сміливий співець вільного життя», урок – конкурс вокального мистецтва «Срібний голосок…»
Творчі проекти, виступи на семінарах. Публікація шкільних газет «Творчість
Святослава Вакарчука», «Тиждень музики», «До 25-річчя Незалежності України», «
Творчість Кузьми Скрябіна»
Авторські
збірки «Дитячі вірші про музику
»,
«Ігри, вигадані дітьми», «Тести для 5-8кл.», «Музичні
загадки», «Виховуємо дитину разом з батьками».
І кінцевим результатом є демонстрація проекту.
Використання проектів у позакласній роботі, на мою думку,
є важливим чинником формування всебічно розвиненої, гармонійної, творчої,
конкуренто спроможної особистості. Важливим є те, що позакласна робота тісно
пов’язана з хоровими заняттями. На
позакласних заходах учні, як і на уроках, одержують нові знання з музики,
повторюють і закріплюють їх, удосконалюють набуті навички.
На заняттях з хору. Поспівки « Кораблик» та «Дінозаврик»
( малювання голосом)
Метод проекту в позакласній роботі допомагає учням
оптимально розкрити всі грані власної особистості: творчі, інтелектуальні;
працювати у команді, знаходити практичну реалізацію своїх умінь та навичок. Це
система «свобод», які сприяють дитячій самореалізації:
1.
свобода вибору
змісту;
2.
свобода вибору
методів;
3.
свобода вибору
форми організації.
Розглянемо такий вид систематичних занять, як гурток.
Переваги гурткової роботи полягають у тому, що заняття проводяться за
продуманим, заздалегідь складеним планом, під безпосереднім керівництвом
вчителя, при цьому проектні заняття повністю відповідають цим вимогам,
збагачуючи їх сучасними технологіями і практичним змістом. Важливо й те, що
основною формою організації роботи гуртка є заняття (засідання), які
проводяться систематично два рази на місяць.
Усю організаційну роботу проводить актив, учитель же
виступає в ролі координатора. Були створені учнями задачі і устав музично
– пошукової студії «ПУЛЬС».
У сучасному житті проектні технології зайняли впевнену
позицію не лише у виробництві, але й у навчанні. Вони сприяють активізації
процесу добування знань, розвивають самостійність і компетентність учнів,
толерантність у стосунках, креативність і критичність мислення, поєднують
теорію з практикою, допомагають встановити міжпредметні (міжгалузеві) зв’язки,
готують дітей до практичної успішної самореалізації.
Допомогти дітям знайти відповідь на безліч запитань, на
мій погляд, і повинен урок музичного мистецтва. Повертаючись до великого
педагога
В. О. Сухомлинського, який звертав увагу на те, «що
відкриваючи навколо себе красиве, милуючись і дивуючись красивим, дитина
дивиться в дзеркало і бачить свою власну красу. Чим раніше вона її відчула і
чим більше захопилася нею, тим глибше її почуття власної гідності». І далі він
писав: «Свій ідеал я бачу в тому, щоб буквально кожна дитина
побачила прекрасне, зупинилась перед ним у замилуванні, зробила прекрасне
частинкою свого духовного життя, відчула красу музичного образу». Василь
Сухомлинський «Музичне виховання – це виховання не музиканта, а перш за
все людини».
Немає коментарів:
Дописати коментар