Музичні ігри для учнів.

Голос країни.Додаток  5

ВИКОРИСТАННЯ  ПРОЕКТНИХ  ТЕХНОЛОГІЙ  У  ПОЗАКЛАСНІЙ  РОБОТІ.
Позакласна робота з музики – це обов’язкова складова частина навчально-виховного процесу школи. Вона проводиться паралельно з хоровою і служить засобом розширення, поглиблення і вдосконалення знань, здобутих учнями в школі. Її використання має бути оптимальним.                          
Працювати за темою «Метод проектів як засіб підвищення навченості учнів на уроках музичного мистецтва» я почала ще в 2014 році. Наслідком цього стали роботи дітей з    позакласної роботи   «Педагогічна скарбниця»: «Багатогранність музичних творів» (використання компаративного метода при вивченні музичних творів). «Сучасне  спілкування  з  Леонтовичем», «Сміливий співець  вільного життя», урок – конкурс  вокального мистецтва «Срібний голосок…» Творчі проекти, виступи на семінарах. Публікація шкільних газет «Творчість Святослава Вакарчука», «Тиждень музики», «До 25-річчя Незалежності України», « Творчість Кузьми Скрябіна»
 Авторські збірки «Дитячі  вірші про музику », «Ігри, вигадані дітьми», «Тести для 5-8кл.», «Музичні загадки», «Виховуємо дитину разом з батьками».                                                            
І кінцевим результатом є демонстрація проекту.
Використання проектів у позакласній роботі, на мою думку, є важливим чинником формування всебічно розвиненої, гармонійної, творчої, конкуренто спроможної особистості. Важливим є те, що позакласна робота тісно пов’язана з хоровими  заняттями. На позакласних заходах учні, як і на уроках, одержують нові знання з музики, повторюють і закріплюють їх, удосконалюють набуті навички.
   
На заняттях з хору. Поспівки « Кораблик» та «Дінозаврик» ( малювання голосом)
Метод проекту в позакласній роботі допомагає учням оптимально розкрити всі грані власної особистості: творчі, інтелектуальні; працювати у команді, знаходити практичну реалізацію своїх умінь та навичок. Це система «свобод», які сприяють дитячій самореалізації:
1.     свобода вибору змісту;
2.     свобода вибору методів;
3.     свобода вибору форми організації.
Розглянемо такий вид систематичних занять, як гурток. Переваги гурткової роботи полягають у тому, що заняття проводяться за продуманим, заздалегідь складеним планом, під безпосереднім керівництвом вчителя, при цьому проектні заняття повністю відповідають цим вимогам, збагачуючи їх сучасними технологіями і практичним змістом. Важливо й те, що основною формою організації роботи гуртка є заняття (засідання), які проводяться систематично два рази на місяць.
Усю організаційну роботу проводить актив, учитель же виступає в ролі координатора. Були створені учнями задачі і устав музично – пошукової  студії «ПУЛЬС».
У сучасному житті проектні технології зайняли впевнену позицію не лише у виробництві, але й у навчанні. Вони сприяють активізації процесу добування знань, розвивають самостійність і компетентність учнів, толерантність у стосунках, креативність і критичність мислення, поєднують теорію з практикою, допомагають встановити міжпредметні (міжгалузеві) зв’язки, готують дітей до практичної успішної самореалізації.
Допомогти дітям знайти відповідь на безліч запитань, на мій погляд, і повинен урок музичного мистецтва. Повертаючись до великого педагога
В. О. Сухомлинського, який звертав увагу на те, «що відкриваючи навколо себе красиве, милуючись і дивуючись красивим, дитина дивиться в дзеркало і бачить свою власну красу. Чим раніше вона її відчула і чим більше захопилася нею, тим глибше її почуття власної гідності». І далі він писав: «Свій ідеал я бачу в тому, щоб буквально кожна дитина побачила прекрасне, зупинилась перед ним у замилуванні, зробила прекрасне частинкою свого духовного життя, відчула красу музичного образу».    Василь  Сухомлинський «Музичне виховання – це виховання не музиканта, а перш за все людини».

Немає коментарів:

Дописати коментар